Angkor (Wat)

6 november 2017 - Phuket, Thailand

Rond dwalend tussen de verschillende tempels van Angkor, elke tempel met zijn specifieke eigenheid. Zalig!

Angkor Wat is natuurlijk de indrukwekkendste (qua grootte dan) en de bekendste van allemaal.

Ta Prum is dan weer de meest mystieke door de enorme bomen die het complex hebben overwoekerd. Je waant je echt in een film van Indiana Jones. De film Tomb Raider met Angelina Jolie is daar ook opgenomen. Trouwens we hebben in the Red Piano, (restaurant met Belgische eigenaar) ook de Angelina Coctail geproefd en hele lekkere vol au vent met frietjes gegeten. (nog even een keertje lekker westers eten voor we naar Home & Life gaan in Thailand want daar is het eten wat de pot schaft).

De tempel "Bayon" met zijn tientallen lachende gezichten was voor ons ook wel een topper. En dan natuurlijk Banteay Srei met zijn mooie bas-reliëfs.

Enfin, teveel moois om op te sommen. Bekijk zelf maar de foto's om een indruk te krijgen. Hopelijk brengen ze ook een klein beetje de sfeer over hoe wij het hebben ervaren al is dat wel dikwijls heel moeilijk.

In Siem Reap hebben we dan ook nog een "floating village" bezocht en nog genoten van de sfeer van de waterfeesten met de bootraces die daar plaatsvonden. Een écht volksfeest voor alle Cambodjanen en leuk om dit eens mee te beleven. Al was het soms wel wat benauwend met zo'n massa volk. Gelukkig zijn wij Europeanen een kopje groter en konden we daardoor alles toch goed volgen.

Nu is het tijd voor Deel 2 van ons avontuur. Eigenlijk wel het spannendste omdat we niet goed weten wat ervan te verwachten. We laten het op ons afkomen en jullie horen het dan wel.

xxx

1. Yolande (Commundo):
    Hoi Roel en Ann,
    Jullie zijn inmiddels aangekomen.... laat het lekker even over je heen komen...veel moois gewenst.
  2. Janja:
    6 november 2017
    Wat een prachtige, andere wereld! En nu aan het werk....!
  3. Annick:
    6 november 2017
    Quite impressive! Succes met deel 2 van jullie avontuur en geniet vooral :-). Groetjes
  4. Raf en Linda:
    6 november 2017
    Deel 1 was al super zo te zien ...
    Nu enkele weken de handen uit de mouwen steken !
    Benieuwd naar dat nieuwe avontuur.
    Tot snel XXX
  5. NANCY VERSTRAETEN:
    6 november 2017
    Echt een andere wereld en super om dit weeral van jullie lijst te kunnen schrappen, op ons lijstje staat het nog altijd maar foto's is ook al tof
    Maar goed dat jullie nu hier zitten en niet meer in Hoi An.
    Op naar het volgende deel ...
  6. Pim:
    6 november 2017
    Mooie foto's. Wat gaaf dat jullie dit doen. Geniet van aktes wat je tegen komt.
  7. Ronald Imler:
    7 november 2017
    Mooi allemaal! Laat de Thais gegrilde sprinkhanen, de gemarineerde meelwormen en de geroosterde schorpioenen jullie heerlijk smaken binnenkort. Je zal de Angelina cocktail snel vergeten...😉
  8. Roel:
    8 november 2017
    Helaas is dat delicatesse voor de hogere klasse zoals (ex-)schooldirecteuren, voor ons is het voor alsnog rijst, rijst en soms noddels.😉
  9. Ludy:
    20 november 2017
    Eindelijk loer ik hier eens binnen *wuift enthousiast*
    Leuke berichtjes en foto's. Interessant over die gezichten. Daar maak ik al direct een quizvraag van.
  10. Rietje en Roel:
    25 januari 2018
    je moet er inderdaad geweest zijn, om te beseffen dat de werelden van Vietnam en Cambodja héél andere werelden zijn (en waren) dan de onze. Indrukwekkend in meer dan één opzicht. Maar wat een voorrecht dat ook wij er op deze blog-manier iets van meebeleven kunnen.