Zuidereiland- laatste deel

1 februari 2018 - Sydney, Australië

Als afsluiter in Nieuw Zeeland  hebben we nog enkele hele mooie dagen gehad. Ik geloof dat ik in herhaling val he.

Na Milford Sound en Te Anau zijn we helemaal naar de oostkust gereden, naar Dunedin. Dit is de uitvalsbasis om het schiereiland Otago Peninsula te bezoeken. Het heeft vele inhammen en baaien, steile heuvels vol grazende schapen en vele zeedieren. Onze eerste stopplaats is Sandfly Bay waar we op het uitgestrekte strand, helemaal alleen voor ons, al direct op een zeeleeuw stuiten. Die is blijkbaar niet zo blij met ons gezelschap en brult en komt naar ons toegeschuifeld. Toch maar snel een stapje achteruit. Op de rotsen liggen ook nog een aantal zeehonden. We hebben daar nog wat rondgewandeld want het was een heel mooi duingebied. De steile duin af om aan het strand te geraken was geen probleem maar terug naar boven geraken was andere koek. Eén stap voorwaarts en een halve terug wegglijden. Dat was afzien en ik was dan ook even groggy tegen dat ik boven was. In de vooravond zijn we dan naar het Royal Albatros Centre gereden voor een rondleiding (uiteindelijk privé want we bleken de enige op dat uur dus dat was ook weer tof) . Wat een enorme grote vogels zijn dat toch met een vleugelwijdte van 3 meter. Ongelofelijk. We hadden geluk dat we niet alleen de broedende albatrossen zagen maar er ook nog enkele kwamen aangevlogen bij valavond want het was eigenlijk te warm en windstil en niet ideaal om ze te zien. Bij zonsondergang wachten we nog bij Pilot Beach tot de honderden pinguïns uit zee naar hun nest terug komen. Heel grappig om die zo met tientallen tegelijk te zien waggelen (zie filmpje). Het was een lange dag maar we hebben alle dieren kunnen afvinken op ons lijstje dus we waren meer dan tevreden.

Onze laatste stop voor we in Christchurch het vliegtuig nemen is Twizel. Dit is de andere kant van de Mount Cook die we al in Wanaka zagen. Dus terug de bergen in. Het was verschrikkelijk warm, zo'n 30 tot 35 graden, maar daartegenover stond een prachtig strak blauwe lucht met de Mount Cook in volle glorie. We hebben hier de Glacier Explorer gedaan. Een boottocht op het Tasman Lake tot aan de Tasman Gletsjer. Het was ook weer erg indrukwekkend om zo tussen de ijsschotsen door te varen en die grote gevaartes van zo dichtbij te bekijken. Verschillen in kleur en structuren, binnenin het ijs soms echte stukken rots.  En dan die schitteringen van de zon op dat ijs. Prachtig mooi (weeral). Helaas hebben we ook moeten vaststellen hoe snel het achteruit gaat in de laatste jaren met al die gletsjers.

We hebben voor dit ene verhaal 2 albums aangemaakt omdat er weer veel te veel mooie foto's waren om uit te kiezen en dan nog een filmpje. Voor de laatste keer mag dat he.

En zo zit onze vakantie in Nieuw Zeeland er ook weeral op en zijn we aan onze laatste dagen in Sydney begonnen. Evi verhuist zaterdag naar een nieuw appartement dus dat is goed getimed dan kunnen we misschien een handje helpen bij de verhuis en nog gezellig wat gaan shoppen om hun appartementje nog wat verder in te richten. En... nog de laatste dagen genieten van het mooie, warme weer hier aan de andere kant voordat we terug de winter in België ingaan.

Hopelijk hebben we jullie wat mee kunnen laten genieten van onze avonturen en zien we jullie heel binnenkort terug. Chiao!

1. Janja:
    1 februari 2018
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Fijne tijd nog met Evi en veilige terugreis! X
  2. Chris:
    1 februari 2018
    Jammer dat het de laatste dagen van jullie verlof is.
    Het voelde alsof ik in het geniep mee was ,zo mooie foto's en verhalen . Hoop dat jullie nog een paar dagen kunnen genieten samen met de fam.
    Veilige reis terug huiswaarts. Groetjes C&C.
  3. Frans Molemaker:
    1 februari 2018
    Wauwwww! Jullie hadden dus een super vakantie. Het is van harte gegund.
    Pr4achtige foto's! Dank jullie wel!
  4. Raf en Linda:
    1 februari 2018
    Het was heel leuk om jullie verhalen toe te krijgen!
    Ik heb ze met heel veel plezier gelezen en het was super om te zien hoe jullie overal aan het genieten waren. Wat een onvergetelijke ervaring!
    En nu nog extra hard genieten van de laatste dagen met Evi hé! Dikke kus en tot snel XXX
  5. Diane:
    1 februari 2018
    Het was leuk om mee te volgen op de reis, het lijkt me toch nog tekort voor jullie.
    Misschien even overhuis en dan terug naar de andere kant, zo kunnen wij dan ook wat mee genieten van de verhalen en mooie foto's.
    Geniet nog heerlijk en tot in Schoten.
    x
    Bart en Diane
  6. Roel & Karin:
    3 februari 2018
    Hey Ann & Roel,
    Wat een mooi einde van jullie NZ-verhaal!! We hebben helemaal mee genoten! Geniet nu nog van Sydney en vooral van Evy & C°! Tot in Schoten (wanneer komen jullie terug naar België?)
    P.S. 2,5 mnd geleden was er nog niks te zien van de lavendel en we vroegen ons af hoe het er zou uitzien met al die purpere bloemetjes...nu weten we het!