Milford Sound

25 januari 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Milford Sound Mariner Overnight cruise!

"It's a world renowned natural wonder with towering peaks, cascading waterfalls and amazing wildlife. Let us take you on a journey you’ll never forget, with our Milford Sound overnight cruise". There's a reason it's called the 8th wonder of the world.

Hoge verwachtingen dus als we de brochures en foto's oa in kiosken en op autobussen zien. Onze gepassioneerde en enthousiaste buschauffeur en de crew geven ons al gauw mee: dit is niet het échte Milford Sound". Strakblauwe lucht is saai. Hét échte "Milford Sound" zijn steeds snel wisselende wolkenmassa's met af en toe een streepje blauw en dan weer hevige regen (650cm in 180 dagen). Dat heeft iets verrassend, iets mysterisch. DAT IS MILFORD SOUND! Nou, dan hebben wij Milford Sound écht mogen beleven. Al vinden wij het toch ook een beetje spijtig dat we dat strakblauw hebben gemist met de toppen van de bergen maar voor de rest was het echt wel indrukwekkend. Mooie busrit, inschepen en dan varen door de fjorden langs de hoge rotswanden/bergen met de opvallendste top, Mitre Peak zo genoemd omdat hij op een mijter lijkt en de 162m hoge waterval Lady Bowen Falls waar we met de boot tot vlakbij de waterval varen. Vele interessante weetjes door de gids tijdens een tochtje met de motorboot of kajak om alles van dichterbij te kunnen bewonderen. Roel neemt nog even een duik maar dat is maar van korte duur want de temperatuur valt een beetje tegen, denk ik toch aan zijn gezicht te zien. Veel regen tijdens de nacht en ook nog 's morgens betekent (volgens onze gids) een spektakel van honderden watervalletjes die van overal tussen de rotsen naar beneden een weg zoeken. Ja hoor, en dat was niet gelogen. We hebben het met onze eigen ogen gezien. Vele lange linten die langs de steile bergwanden naar beneden vallen.

Dus ondanks het mindere weer toch 2 héél mooie dagen met weeral honderden foto's. Sorry ik hoop dat we jullie niet beginnen te vervelen met al die landschapsfotootjes maar hier is het al natuur wat de klok slaat (en je kan ze ook skippen he)

Zo, tot een volgend verhaal weeral.

1. Kim:
    Prachtig!
    Hebben soms exact dezelfde foto's :-) (onder andere van Mirror Lakes).

Geniet er nog van!!!!!
    Groetjes,
    Kim
  2. Ronald Imler:
    25 januari 2018
    Prachtige foto's zeg! Wie is deze geweldige fotograaf?
    Geniet er nog van.
  3. Janja:
    25 januari 2018
    Kunnen mij niet genoeg zijn hoor die foto's! Hoezo, Milford SOUND; is het daar bijzonder stil o.i.d? En gewoon weer door met genieten. XX
  4. John & Nancy:
    26 januari 2018
    Veel regen, dat hebben we hier ook. Die natuur helaas niet. Jullie zijn echt wel een bijzondere reis aan het maken. Geniet van de laatste weken.
  5. Roel & Karin:
    27 januari 2018
    Wanneer we jullie reisverhalen lezen, moet november 2017 toch een uitzonderlijk droge maand geweest zijn voor Nieuw Zeeland! Op 4 weken tijd, 2 keer ‘s nachts regen. Natuurlijk ook geen 4 weken strakblauwe lucht... Maar we denken wel dat ons “zonkrediet” is opgebruikt... we zijn nu 4 dagen in Valencia en tot woensdag waren, volgens de weerberichten, de weergoden ons goed gezind...vrijdag hebben we al flink wat regen gehad en voor morgen voorspellen zo ook de nodige buien.
    Geniet nog van het mooie Nieuw Zeeland en op naar jullie volgende avontuur! We kijken alvast uit naar jullie reisverhalen want dat zal wsl van ergens zijn waar wij niet geraakt zijn.
  6. Karin en Dirk:
    28 januari 2018
    Wij houden van mooie foto's!
    Er mogen er nog veel meer komen :-)
    Geef jullie ogen daar goed de kost! Extra raad geven om toch wat meer te genieten van de uitzonderlijk weinige regenval en zo, kunnen we niet want we zijn er zelf nog niet geweest... Als dat ooit voor ons maar eens zou lukken!! Voorlopig moeten jullie maar genieten in onze plaats! Doe dat nog maar extra vet! :-)