Manly, Sydney

2 januari 2018 - Sydney, Australië

Eerst en vooral voor iedereen een gelukkig en gezond 2018. 18 dagen Sydney, waar we zo lang naar hebben uitgekeken om Evi terug te zien, zijn weeral voorbij. Times flies when you have fun, zeggen ze. Gelukkig is het nog geen definitief afscheid want binnen een maand staan we hier al terug om nog samen onze laatste vakantiedagen door te brengen. Mooie afsluiter toch!

We hebben eigenlijk vooral gewoon genoten van elkaars gezelschap, de zon, de zee en het strand. Af en toe wel eens een paar fikse en mooie wandelingen gemaakt hier in de buurt, bezoekje gebracht aan Tarango Zoo en naar "The City" geweest natuurlijk. Ook de start van de Sydney- Hobart zeil race hebben we van dichtbij meegemaakt. En... we hebben ook nog een basketbalmatchke meegepikt. The Sydney Kings tegen Nieuw Zeeland in het Olympisch Stadium van Sydney. Ietsje indrukwekkender dan een matchke van de BC Cobras.

Samen Kerst en Nieuw vieren, dat was al enkele jaren geleden, dus dat was wel super leuk. Op kerstavond had Andrew, samen met sous-chef Evi voor ons heel lekker gekookt. Met als kers op de taart, een heerlijke pavlova. Ja, dat kan er altijd nog wel bij. Mmmm!

Op oudejaarsavond hebben we dan eerst hier in Manly naar het familievuurwerk gekeken om 9u (recht voor de deur). Het grote vuurwerk van Sydney hebben we dan gezien vanaf North Head (de andere kant  van het water).  Om al van 's middags post te gaan vatten tussen een massa mensen (1,5 miljoen mensen die afzakken naar Sydney voor het vuurwerk), dat zagen we niet echt zitten of anders een bom geld neer te tellen voor een eerste rang plaats, dat was het ons ook niet waard, dus hebben we een waardig alternatief gezocht en het was best wel de moeite en een pak rustiger. Wel ietsje verder weg maar daardoor juist zagen wij het vuurwerk in veelvoud daar op verschillende locaties synchroon hetzelfde vuurwerk werd afgestoken (zie filmpje).

Dus al bij al was het een lui-lekker vakantie. Niet van onze gewoonte maar we hebben er zeker van genoten. En nu staat het laatste stukje voor de deur. Morgen vertrekken we naar Nieuw Zeeland. Dat wordt weer een pak intensiever. Weer dag na dag met pak en zak op pad maar we kijken er ook wel enorm naar uit. Ieder stukje heeft zo zijn eigen charme en dat maakt het juist zo leuk.

Wordt vervolgd dus...

1. Ronald Imler:
    Leuke foto's + filmpje.
    Een basketmatchke dat indrukwekkender is dan dat van BC Cobras...moeilijk te geloven :).
    Het weer is ginder merkelijk beter dan hier: miezerig, nat, niet koud, veel wind...veel vuurwerk afgelast! Toch lekker gegeten en (te veel?) gedronken!
    Amuseer jullie in Nieuw-Zeeland. Ik word een tikkeltje jaloers!
  2. Annick:
    2 januari 2018
    supermooie foto's weeral! Evi is nog niets veranderd :-).
    Geniet nog voluit en voor jullie uiteraard ook een sprankelend, gezond, liefdevol en heel plezant 2018!
    xxx
    Jitte, Yarne en Annick
  3. Karin en Dirk:
    2 januari 2018
    't Is niet dat jullie nog geen fantastische dingen gezien hebben, maar Nieuw-Zeeland gaat (naar 't schijnt) indrukwekkend worden! Geniet ervan! Jullie zetten 2018 alvast goed in!
  4. Raf en Linda:
    2 januari 2018
    Batterijkes weer opgeladen hé Ann :-) !!
    Geniet nog van Nieuw-Zeeland en ook top dat je nog kan uitkijken naar den afsluiter bij Evi ...
    Jullie zullen deze feestdagen niet snel vergeten, al de beste wensen voor 2018 X Raf, Linda, Joke en Len
  5. Fabienne:
    2 januari 2018
    Hallokes, leuk om Evi nog eens te zien. Ik wens jullie een leuk en gezond 2018 ! Je hebt het alvast goed ingezet Xxx
  6. Roel & Karin:
    2 januari 2018
    Jullie stralen allemaal in elkaars gezelschap! Leuk dat jullie weten dat jullie elkaar toch nog op relatief korte termijn terug gaan zien! En na 2 uurtjes vliegen zijn jullie al in NZ!! Das wat anders dan de 26u die wij erop hadden zitten. Raad eens welk dessert wij in NZ hebben leren kennen...Pavlova! En wat heb ik als dessert gemaakt voor het kerstdiners...Pavlova! Makkelijk en lekker, wat willen we nog meer ;-)! Geniet van NZ en vergeet zeker jullie verhalen en foto’s niet te publiceren! In combinatie met ons fotoalbum dat Roel bijna heeft afgewerkt, blijven wij nagenieten! Enjoy!!
  7. Janja:
    4 januari 2018
    Wat heerlijk zo met elkaar! En Roel, die Pavlova reserveer ik voor het eerste het beste broer en zussen weekend. Geniet van N-Z! Dikke kus, Janja
  8. Frans Molemaker:
    4 januari 2018
    Lieve mensen, zojuist heb de hele serie verhalen gelezen. Ik ben diep onder indruk van jullie reis. Wel vraag ik me, al lezende af, wat was het doel van jullie reis en waarom de richting op. Een ........ kunnen jullie zo maar zo lang weg blijven?
    De foto-series zijn heel bijzonder, een fototentoonstelling waard!
    Goede reis verder in Nieuw-Zeeland.
    Groet van Hennie en van mij en natuurlijk een fijn en gezond 2018
  9. Diane:
    Dag Ann en Roel,
    Vooreerst een fantastisch vervolg gewenst in 2018 met jullie avonturen.
    Het ziet er allemaal heel (ont)spannend uit en dan denken jullie nog aan BC Cobra's...
    Zo'n match in Australië zal in ieder geval een andere klasse zijn dan welke ploeg ook in Vlaanderen, trouwens speelt Evi daar ook nog basket?
    Geniet nog verder van NZ en zet gerust nog meer foto's en filmpjes online, ik geniet mee :D :D
    xxx
    Diane, (Bart, Jolan en Aaron)
  10. Gert:
    4 januari 2018
    Beste Wensen voor 2018! Dat jullie nog enkele mooie weken mogen beleven!
    Geniet er nog van!
    Gert
  11. NANCY VERSTRAETEN:
    8 januari 2018
    Ook voor jullie een top jaar in 2018 - Je begint alvast met mooie vooruitzichten en hebt het vorige afgesloten zoals je het misschien niet te veel meer gaat doen.
    groetjes
    Nancy en Ivo