Hué & Hoi An

26 oktober 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Hier zijn we nog eens met een nieuw reisverhaaltje.

In Hué zijn we enkele dagen ondergedompeld in de cultuur en tradities van Vietnam met een bezoek aan de Citadel, verschillende tempels en pagodes en 2 van de  keizerlijke tombes. We besparen jullie de details. Foto's zijn wat saai maar vooral voor onszelf om achteraf nog door het bos de bomen te zien.

Daarna verder doorgereisd naar Hoi An met zijn oude koopmanshuizen. Het oude centrum staat in zijn geheel op de werelderfgoedlijst van Unesco. We hebben een zijdefabriek bezocht. De kleermakers hebben hier een uitstekende reputatie en hier kan je dus goedkoop een maatpak laten maken. Maar... vermits Roel nooit een kostuum draagt was dit dus niet aan hem besteed. Je vindt hier dus ook het ene kledingwinkeltje na het andere. Wel een héél gezellig, autovrij stadje wat een verademing was na het drukke verkeer van Hanoi en Hué.

We hebben hier ook super lekker gegeten in een heel leuk restaurantje "The secret garden".  De Vietnamese keuken valt trouwens heel goed mee en als we de rijst en noedels eens beu zijn kan je op veel plaatsen zelfs ook heel lekker Europees eten, bv steak friet of zo. De échte Vietnamezen hebben hun eigen "straatrestaurantjes" wat wel grappig is. Een kraampje waar ze eten klaarmaken. Dan zetten ze daarnaast wat kleine, lage plastieken tafeltjes neer met enkele lage krukjes en daar zitten ze dan te eten. Lijkt ons niet echt comfortabel maar voor hen is dat normaal (ook op de markt en aan de winkels zie je ze zo de hele dag zitten). Deze straatrestaurantjes zijn voor ons niet aan te raden want dat eten verdragen onze maag en darmen niet zo goed.

We hebben in Hoi An ook nog een fietstocht gemaakt langs de rijstvelden, gevaren door de waterkokosplantages in een basketboot en dan zo verder gefietst naar de kust. Een gezellig middagje gaan zwemmen in de zee en wat relaxen aan het strand.

Gisteren dan weer op weg naar de volgende bestemming: met het vliegtuig naar Ho Chi Minh stad of het vroegere Saigon. (6 miljoen brommertjes in Saigon volgens onze gids dus nog 1 miljoen meer dan in Hanoi. Als dat maar goedkomt). Maar dat verhaal is weer voor de volgende keer...

1. Janja:
    26 oktober 2017
    Hoi Ann....wel grappig toch! Wat een prachtige foto's van de lokale markt! Ben benieuwd naar de andere foto's! Dagdag, X
  2. Raf en Linda:
    26 oktober 2017
    'Hoi An' en een 'basketboot' ... lijkt speciaal voor jullie gedaan :-)
    Benieuwd naar het volgende verslag !!
  3. Yolande (Commundo):
    Hoi Roel en Ann
    Wat een prachtige foto's en leuk om jullie te volgen. Ik was er ooit 18 jaar geleden maar er lijkt nog niet veel veranderd ad gebouwen. Wel brommers ipv fietsen vermoed ik. Dragen de lokale dames nog die prachtige gewaden? Heel veel plezier samen en alvast een goede reis naar Thailand voor jullie avontuur in het weeshuis :))
  4. Chris & Nancy:
    27 oktober 2017
    Die ring uit bladeren. Is er iets dat wij nog niet weten ?
    Voor de rest superleuke foto's.
  5. Annick:
    27 oktober 2017
    Nice pics ;-). Hoi An ziet er inderdaad heel gezellig uit.
  6. Diane:
    27 oktober 2017
    Jullie genieten echt, heerlijk om te lezen en de foto's te zien.
    Ik kijk naar het volgende uit.
  7. Wendy:
    27 oktober 2017
    Amai zo tof seg. Prachtige foto's, jullie genieten er volgens mij enorm van.
    Veel plezier!!
  8. Ronald Imler:
    27 oktober 2017
    Roel in een Vietnamees maatpak...het zou zo eens iets anders zijn👍. Geniet nog van de drukte, maar ook af en toe van de rust.
  9. John & Nancy:
    28 oktober 2017
    Hoi Ann
    Wordt het volgende dorp Hey Roel ?
    Die basketboot is wel geweldig, iets voor de vlottentocht op de Schotenvaart.
    Veel plezier in Saigon.
  10. Karin en Dirk:
    28 oktober 2017
    Prachtige foto's. Waw!
    Erg verrassend ook die basket-boot! Blijft zo'n ding boven water? Of moet je continue hozen :-) ?
  11. Fabienne:
    29 oktober 2017
    Toffe foto's . Ziet er heel leuk uit. Amuseer jullie nog en vele groetjes 🤗🤗🤗
  12. Roel & Karin:
    29 oktober 2017
    Vietnam is duidelijk al een hit! Leuke verhalen en vooral ook mooie foto's! Jullie zijn duidelijk aan het genieten. En nu op naar Saigon... 🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵🛵 ..................